Om den obesvarade kärleken till ett barn

Den här låten får mig alltid att tänka på Alice och hur mycket jag saknar henne. Jag antar att den egentligen handlar om ett kärleksförhållande som tagit slut, men som jag skrivit nån gång tidigare (22 juli) är det för mig på många sätt så att kärleken till mitt barn och den till min man liknar varandra på många sätt och att jag därför ofta blir rörd av texter om olycklig kärlek. För det är ju på sätt och vis så det är. Jag är fulll av obesvarad kärlek till mitt barn, därför att hon är död och känslorna inte har någonstans att ta vägen. Och den kan aldrig bli besvarad. Jag får aldrig höra henne säga: Jag älskar dig mamma! Jag kommer aldrig att få några pussar, kramar, färgglada teckningar och andra såna kärleksbevis av henne som föräldrar med levande barn får.

Det är kärnan i smärtan som jag måste leva med resten av mitt liv.


Här har ni den fantastiske Mika och "Happy Ending"!


/L

Kommentarer
Postat av: Johbur

Den evigt obesvarade kärleken...den vi måste leva med. Vackert, smärtsamt och sant. Tänk att få höra rösten på sina barn!



Saker som inte hör till inlägget men som jag måste få skriva:



Lustigt...efter Astrid hade vi Alice på vår "topp-två-lista"!



Ska snart beställa två "Solvändor" till mig och Kärleken. Hade besök av två änglaföräldrar i helgen som pryddes av den gula blomman. Vackert!



Får jag lägga till dig på min blogglista? tycker mycket om dina inlägg!



GRATTIS till ärtan! :) Hoppas för er...



Kram Johbur

2009-12-15 @ 22:16:34
URL: http://johbur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0