Tillbakablick

2012 = Dorothea. Lycka, sömnbrist, gröt över hela köket, tusen äckliga blöjor, söta små kläder i varje hög nytvättat, snusande andetag bredvid mig i sängen, världens vackraste skratt, stora blå ögon som tittar upp på mig och glittrar, utveckla ögon i nacken, blixtsnabba reflexer och ett sjätte sinne för när bus är på gång.
Musiken kom tillbaka in i våra liv - vi har sjungit, nynnat och spelat musik för henne sedan vi kom hem från B.B. I sorgen efter våra tre små försvann all musik, det gjorde för ont att lyssna. Men 2012 blev året då musik äntligen var en del av vår vardag igen. Musiken och skratten, och lyckan kom hon med.
Och för någon månade sen nådde jag insikten att jag nu först och främst är Lilla Ds mamma nu och inte enbart mamma till tre döda barn. Jag gick till kyrkogården med gravljus, men utan tändare. Hela min värld är upp och ner sedan i april och jag älskar det!
 
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0