Upptagen

Jag jonglerar (fortfarande) 100% jobb, 50 % kurs och åtminstone 100 % familjeliv med en uppsats som fortfarande inte är färdig (men det är en annan, och ganska lång historia. Nytt datum för inlämning är i maj), så ni förstår förhoppningsvis att jag har svårt att hinna med något annat även om jag gärna vill.

För er som undrar vad jag gör om dagarna, och vad sjutton en arkivarie egentligen är för något, kommer här en briljant seriestrip av Berglin som förklarar det hela:

 
Vad vi gör är alltså att ta hand om och tillgängliggöra information så att sånt här inte ska hända.
För tillfället gör jag det genom att fotografera små plastfigurer från flingpaket, varuförpackningar, kakrecept, damklädesbutiksannonser från 1930-talet, informationsbroschyrer från 1980-talet, helt fantastiska akvarellmålningar och blyertsskisser från sent 1800-tal, ransoneringskuponger, priser från en dockteaterfestival och bussbiljetter från 1980- och 90-tal. Bara för att nämna något av allt det spännade material som vi har hos oss på jobbet. :)
/L

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Jag förstår fullständigt att det är mer än fullt upp. Ni gör ett jättejobb alla 4 i familjen,sträck på er och var stolta,det är jag! Snart är du klar o ni kan alla andas uuuttt! Kramar <3

2012-11-27 @ 22:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0