Den fina filten

Så liten som Mini är (18 dagar idag) har hon redan fått flera besök och en massa presenter. Hennes mor- och farföräldrar och hennes moster och "farbror" D har varit här, och dessutom flera av mina och makens vänner.

Jag ska inte lägga ut bilder på alla presenter (de är så många), men några av dem vill jag gärna visa.
En av de första presenterna,  som betyder väldigt mycket för mig är den här fina filten, som min mamma stickat. Den är väldigt speciell, av flera orsaker.
För det första hade jag en likadan i ljusrosa när jag var liten, och för det andra började mamma på den här filten när jag och D väntade Eskil och Max. När pojkarna dog lade hon undan den, men när vi väntade Mini frågade hon en dag om jag ville att hon skulle göra färdigt den till henne istället.
Och det ville jag, såklart. Det kändes som en fin koppling mellan barnen, och som en symbol för att vi hoppades att Mini skulle klara sig.
När filten var färdig broderade mamma två röda hjärtan i hörnet, som ett spår av Minis bröder.




/L

Kommentarer
Postat av: mamma /mormor

Tack för fina ord!Moster har också hälsat på flera gånger o D.Kram

2012-05-14 @ 14:08:37
Postat av: TessW

Vilken vacker filt!



Kan du inte skriva en förlossnings berättelse?

Skulle vara roligt att höra lite hur det gick till!

Bara så mycket som du vill berätta och det är ju bara om du vill förstås!



Stora kramar Tess W

2012-05-14 @ 17:42:30
Postat av: Daniela

Åh vilken fin filt och vilken fin mamma/mormor.



2012-05-17 @ 08:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0