Vad vi fick med oss hem från semestern - secondhandfynden

I alla fall en del av det. :)  Först tar vi second-handfynden/presenterna som är köpta på¨diverse loppisar och auktioner i Dalarna, Falbygden (min mans hemtrakter) och Västmanland (där min syster bor).

 Ett par små mjukisdjur till Dorotheas babygym, från backluckeloppis i Särna. Hela fyra kronor kostade de :)
 
 
Pixieböcker och visböcker, presenter från Lilla Ds mormor
 
 
En ko som plingar, prasslar, har en spegel och olika fack som går att öppna och stänga (ännu en present från mormor) . Än är Lillan lite för liten för att uppskatta den, men jag kan tänka mig att den blir populär inom de närmaste månaderna.
 
Hellsings ABC är till Dorothea, syboken till mig och Transformers till D.Det finns ett jättebra antikvariat en kort promenad från min svärmors hus, och det var där vi hittade dem. Jag tror vi betalade mindre än 30 spänn för allihop. De har mycket barnböcker och annan skönlitteratur på Farendal, väl värt ett ebsök om ni är i närheten av Falköping.
 
Jag och D fick också fina saker:
Hänkelskål från Old Höganäs, köpt på auktion i Idre.
 
Två gamla strykjärn som mina föräldrar hittade på loppis. Jag har dem som bokstöd :)
Tre blombord/pidestaler i rotting och glas som vi hittade på en stor loppis i Falköping.
 
 
 
Och tre superfina burkar som pryder sin plats i teskåpet.
 
/L
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0