Jag har ingen lust

till att plugga, fast jag bara har två texter och ca 370 sidor kvar på mina två läskurser.

till att träna, fast kroppen säger åt mig att jag borde.

till att gå ut, fastän det är strålande väder ute (igår var jag iaf i skolan, gjorde några ärenden och var med D till graven).

till att laga vettig mat - det blir bara rester till lunch och i går åt jag ägg och mackor till middag.

till att egentligen göra något annat än att äta choklad, sova och se på tv-serier.

Fram tills den 10:e, dit jag längtar så att det nästan gör ont.

Jag vill veta om jag får vara gravid i år, eller om jag kan plugga i höst (på informationen av  masteruppsatsen igår presenterades ett jättespännade forskningsprojekt som vi kan skriva uppsats inom. Det har fyra platser.)

Men, förhoppningsvis känns det lite bättre när jag tentat av läskurserna, vilket jag hoppas få göra nästa vecka. Då kan jag stressa av lite och börja träna igen (jo, jag vet att det är en konstig prioritering och att jag borde träna för att jag är stressad, istället för att inte träna för att det känns som att jag inte har tid), och sy, och läsa, och baka, och bjuda hem vänner på spelkväll.

Efter de muntliga tentorna har jag delar av hemtentan som inte blev klar vid begravningen att skriva och lämna in.

Och sen, sen är det sommarlov. Och även om D ska börja jobba i juni, och går på helgschema hela sommaren, så kommer han att vara ledig tre vardagar i veckan, så vi har massor av tid till att hitta på saker här i stan. Att åka någonstans tillsammans kan bli lite knepigt, men jag kan ju åka till mamma och pappas fäbod med dem, och hälsa på svärmor när Ds syskon med respektive är där även om inte han följer med.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0