"Älskade små pojkar, vi bär er alltid med oss i våra hjärtan!"

I förrgår (fredag) när jag kom hem från praktiken hade vi fått ytterligare ett kort från Spädbarnsfonden, med den texten i. Minnesgåvan kom från min syster/barnens moster och hennes D.
Visst är det fint?

Årsdagen av pojkarnas födelse gick ganska bra ändå. Det var fördjävligt på morgonen, jag ville verkligen inte lämna lägenheten och D, men tvingade mig till bussen med tårar i ögonen. När jag väl var på plats på Stadsarkivet och kom i gång med mina uppgifter blev jag som vanligt så uppslukad att jag inte riktigt hade tid att tänka, och jag höll mig ganska mycket för mig själv under fikaraster och lunch, och gick hem en halvtimma tidigare än vanligt.

På kvällen hade vi ljuset i pojkarnas ljusstake brinnande, och även om det kom en hel del tårar kändes det bra att vara ensam med D och prata om minnena som vi delar, både de fina och de hemska.

Igår var vi en sväng till graven och tände ett ljus, och vi har börjar fundera på hur vi ska pynta den när snön är borta. De har fina rosor i betong på den lokala blomsterhandeln och en sån ska vi nog köpa, och så har vi kommit överens om att vi vill ha en nalle i betong. Det verkar vara lite svårare att hitta färdiga sådana, så nu tittar vi efter tårtformar i silikon för att kanske istället gjuta en egen.

/L






Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Tänk vad fort ett år går. Så lång tid, och samtidigt så kort.

På tal om nallar till graven har jag för mig att jag har sett nallar på Blomsterlandet, tror jag det var, förra sommaren. Fast den såg ut att vara i sten, inte betong. Pojken i graven bredvid Tildas har en sådan, det ser gulligt ut. Och sorgligt. Det är dubbelt, som alltid när det handlar om barngravar.

Hoppas att ni hittar något fint till graven! Gjuta eget låter annars som en bra idé.

Kram på dig,

Tildas mamma

2011-03-15 @ 20:30:13
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Karolin, Min blogg och jag

Ett försenat grattis till killarna, önskar att ni hade fått vara hemma hos er mamma och pappa.

2011-03-15 @ 22:17:03
URL: http://omunkavlad.wordpress.com
Postat av: johanna

Elvira fick en stennalle av sin mormor och morfar i julklapp som var från Fullerö handel. Finns både pojk och flick nallar!

2011-03-16 @ 19:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0