Vad jag gjorde under "helgen som inte blev av"

Ett både passande och missvisande namn på dagarna i Köpenhamn, som min svägerska myntade. :)

Trots den inställda konserten (jag tror, som svägerskan E att anledningen till att jag inte blev så ledsen är att jag var så nervös att jag inte skulle komma in för att något var fel med min biljett och därför utgick från att jag skulle bli avvisad vid arenan. Så, när det inte blev någon spelning för någon alls i Köpenhamn den dagen, så var jag liksom redan beredd) är jag supernöjd med min lilla semester!

Så vad har jag då gjort? Umgåtts med finaste E & K, ätit ute, shoppat, fotograferat, och insupit atmosfären i Köpenhamn. Och gått. Från centrum till Nørrebro och tvärtom, till Parken, in och ut i affärer, upp och ner för trappor. Ja, vi åkte en del buss också, men mest gick vi. Så jag har fått ordentligt med motion i helgen, och det känns bra.

Jag fick äta en fantastisk middag i trevligt sällskap hos Ks pappa med fru (med bland annat färska musslor, ungsgratinerade champinjoner med mögelost och en supergod fruktsallad med choklad), och se Harry Potter og Dødsregalierne, del 2. Det var en bra film, ett "värdigt avslut" som det ofta har stått i recensioner av den sista delen i Potter-serien. Och sorglig! I runt 20 minuter (under slaget om Hogwarts) satt både jag och E och grät.

Jag har också druckit underbart is-te på Perchs och köpt med mig te-blandning hem, ätit mitt livs första frukost på en bagel och en iskall färsk smoothie, och en god och trevlig men superblåsig lunch på sushi och misu-soppa på Dondon.




Köpt  ett par skor och två fina cloisonne-pärlor på "Kina Hus":




En meter band på en liten butik med indiska smycken och prydnader:


En vacker klänning:


Ett par byxor med minst sagt generös passform (E köpte ett likadant par, de kommer att sitta fint på hennes fina gravida mage):


Och så TT-tröjan, så klart :)






Jag har också suttit på altanen och roat mig med att titta på när K och hans bror spelade krocket.
I REGN. "De er skøre (galna) de danskere" (ja, eller som Obelix säger i originalet: Delirant isti Romani – "De är galna dessa romare").

:)

Nej, det får nog räcka för det här inlägget.

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0