Min första gasque

På fredag (dagen efter min sista tenta i Digital dokumenthantering) ska jag på Humanisternas Kulturgasque med min klasskamrat E.

Jag är ganska säker på att jag ska ha min blåa 70-talsklänning, eftersom det är klädkod kavaj och kjolar då ska vara minst till knäet men inte hellånga. Och för att jag så gärna vill passa på att ha den på mig, såklart.


Temat är  "venetiansk mask", och även om det kan se helt ok ut med den klarröda masken jag gjorde inför ett lajv i Kalmar till Halloween förra året, så tycker jag att det är så roligt att pyssla att jag tänkte passa på att göra mig en som matchar klänningen.

I dag efter redovisningen av vår grupps databas promenerade E och jag ner på stan och in på Uppsala färg. De är återförsäljare för Panduro och har en massa fina saker, så jag fick verkligen skärpa mig för att inte köpa mer än det jag var där för. Det blir nog en tur dit igen snart ändå, för det började klia i fingrarna att börja göra smycken igen när jag såg deras pärlsortiment. Och alla fina vägg- och kakeldekorationer...


Hur som helst, det här är vad jag faktiskt köpte:

En vit mask. En liten burk guldfärgad lackfärg. Åtta stycken färgglada pappersfjärilar.

Hemma hade jag redan två påfågelfjädrar, paljetter i silver, ljust grönt och två blå nyanser, dekorstenar, två nedmonterade örhängen (felköp från Tradera), korta svarta fjädrar, samt två olika sortsers korta bruna fjädrar.




Så, nu ska jag måla masken med minst ett lager guldfärg, och så ska jag lista ut hur jag ska dekorera den imorgon.

/L

Kommentarer
Postat av: Emilie

Det blir ju toppen allting!!

2011-02-14 @ 22:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0