Nöjd och missnöjd

Jag fick mig en mycket efterlängtad klippning förra veckan.

Det blev på en salong i området (Gottsunda Salongen), fast jag helst skulle ha valet gå till min vanliga frisör. Problemet med den är att den ligger nere i centrala Uppsala, och eftersom jag inte har åkt buss sedan jag fick cerklaget (dels vågar jag inte, och dels har min BM sagt att det är bäst att låta bli - det är lite för skakigt och inte ens säkert att jag får sitta om bussen är full) skulle jag få lov att åka taxi dit. Det känns helt enkelt lite väl extravagant att först lägga hundralappar på transport, och sedan på håret.

Så, jag har gått omkring och muttrat över hur fult mitt hår blev när det växte ut tills jag helt enkelt inte stod ut längre. Jag bokade en tid, och vaggade till vårt stadsdelscentrum.

Det blev en variant av frisyren jag redan hade - med undercut på vänster sida, kort i nacken och längre längder på höger sida.





Det var SÅ skönt att bli av med eländet (d.v.s. håret)! Trots det tror jag inte att jag kommer att gå tillbaka till den salongen. Min frisör var hårdhänt, pratade knappt med mig och var antingen ny eller lite blasé, för hon kollade uppenbarligen inte klippningen innan hon tyckte att hon var klar. När jag kom hem och borstade över allt längre hår till höger sida för att se hur det såg ut upptäckte jag att hon hade missat en stor tuss precis i benan där det rakade håret möter det långa. D fick klippa ner den med en sax.
Desutom kostade det 420 kr för mindre än en halvtimmes klippning, och då ingick det inte ens hårtvätt, som jag alltid får på Drottninggatan 2.

Jag antar att jag kunde ha (och kanske borde ha) gått tillbaka och klagat, men jag orkade inte. HUvudsaken är att jag blev klippt, och det blev tillräckligt fint för att jag ändå ska vara nöjd.

/L

Kommentarer
Postat av: mamma

Synd att du fick en ofocuserad frissa, men jag tycker att det blev bra i alla fall.Bra med en D. som kan klippa. Kram.

2011-12-07 @ 14:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0