Ny frisyr och annat fint

Jag klippte mig förra veckan. Min salong har en ny frisör, en liten energisk isländska som ska börja läsa vid SLU och som tyckte att det var jättekul att få i princip fria händer med mitt hår. Jag är som vanligt supernöjd :)


Det blev undercut på sidorna.


Långt och flikigt fram.


och jättekort bak.

Jag kom hem från Västergötland igår. D och jag åkte ner tillsammans, och sedan var jag kvar själv efter att han åkte tillbaka till Uppsala på torsdagen. Vi har ätit hemma hos hans far och varit på Falbygdens Ost (Eller Osten, som vi säger. Det är en butik med fabrikens ostar och en massa andra delikatesser + café), tittat på djuren på Mössebergs Djurpark med svärfar, Ds bror och hans fru. Där bodde bland annat jättevackra fåglar: påfågel, guldfasan och japanska silkeshöns, men också getter, får, ponnyer och hjortar. Och vi fikade uppe på Mössebergsgården. Där satt vi och pratade om T och Y-Cs liv i Singapore och tittade på den fantastiska utsikten över Falköping.

Vi bodde i min svärmors underbara gamla hus med den prunkande trädgården, och umgicks med henne, T, Y-C och Ds syster E (hennes man har precis börjat en ny utbildning och var tyvärr kvar i Köpenhamn). Jag har varit på loppis, antikvariat och strosat runt inne i Falköping, pratat, skrattat och som vanligt ätit en massa god mat. Och en jäkla massa körsbär, biggaråer och plommon från trädgården. Och onyttigheter!

Singapore-borna hade med sig en massa olika godis och snacks därifrån, och hade dessutom köpt färsk baklava i Köpenhamn på vägen, och E gjorde smaskiga bakelser på chokladrulltårta med nån sorts chokladgrädde.

Två goda sorters mjölkchoklad - Cadburys dairy milk, och Merlions med makadamianötter inuti från Singapore.  Merlion är en officiell symbol för landet och kan väl ungefär översättas till "Sjöjungfrulejon".


Indiskt mjölk-te i snabbversion och torkad mangostan.

Det är sy mysigt att åka ner till Falköping, och det är så skönt och avslappnat hemma hos svärmor. Det har blivit ett sådant ställe som mina morföräldrars fäbod (nu mina föräldrars sommarstuga) är för mig - en plats där jag bara har det bra och laddar mina batterier. Och det var så kul att få träffa Ds syskon och Y-C igen, vi har det så trevligt när vi träffas allihop.

/L

Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Supersnygg frisyr! Du klär så bra i kort hår!

Kram, Tildas mamma

2011-08-14 @ 22:28:10
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: zara

Jättesnyggt Lina!

Håller med föregående talare, du klär otroligt bra i kort! :)

2011-08-14 @ 23:30:06
URL: http://letsfollowourlust.blogspot.com/
Postat av: Lina Svarar

Tackar, tackar! :) Jag är helt förundrad över hur de överträffar sig själva varje gång jag är där, det är verkligen en helt underbar salong.

2011-08-17 @ 22:39:06
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0