Kyrkogårdsvandring nr 3, och mera Kirby

Imorgon ska vi träffa Kristiina från begravningsverksamheten, på plats på kyrkogården, för att titta på gravplatsen vi valt (på bild nr 4, den med ett träd med röda frukter) och diskutera hur vi går vidare.

Fy, vad det var jobbigt att ringa och lämna ett meddelande på hennes telefonsvarare! Fram tills dess att hon ringde tillbaka, vill säga. Det märks att hon har rutin, för hon är professionell utan att vara för personlig, och fokuserar på det praktiska, vilket gör det lättare för mig att hålla känslorna i schack.

Och efter att jag stängde telefonen hade D, för att muntra upp mig, letat upp en jättesöt reklamfilmssnutt för ett spel som jag har varit supernyfiken på: Kirby's Epic Yarn.


Det finns bara till Wii-konsollen, och gjorde mig ännu mer sugen på att köpa ett sådant.

I vanliga fall ser Kirby ut så här:

Och det är iofs sött, men i det nya spelet ser han och omgivningen ut till exempel så här:



Eller så här:


Eller så här:


Det är så fint! Och jag blir så inspirerad till att själv brodera/applicera/måla/virka små figurer och miljöer ur spelet till små tavlor, kuddar eller varför inte på en t-shirt eller jacka? Såg någon som broderat olika figurer ur spelet på filt, det skulle kunna bli broscher eller fungera så dekor över en fläck eller ett hål. Sådär som många andras mammor förmodligen också gjorde med deras kläder när de var små. Den där fenixen på bilden här ovanför är ju helt underbar, t e x.  

Så, tack vara Kristiinas professionalism, D, Kirby och mina nybakade double chocolate chip -kakor, blev den här dagen helt ok ändå.

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0