Jag har fått tillbaka lite hopp...

I torsdags var jag på mitt andra möte hos Spädbarnsfonden, och det var det bästa hittills. Vi var ganska många (mest mammor), och jag fick för första gången träffa en annan kvinna med cervixinsufficiens öga mot öga. Och när jag fått höra hennes historia och lite om hur det gick till rent praktiskt att vara gravid med ceklage, och att hon fått två levande, friska barn med hjälp av den här behandlingen, då hände något.

Jag började hoppas igen. Där satt jag, omgiven av föräldrar som förlorat minst ett barn men sedan ändå fått minst ett levande. Och jag började tänka att kanske, kanske kan jag också bli en sådan förälder.

/L


Kommentarer
Postat av: karolin, min blogg och jag

Min kompis har också fått cerklage inopererat och även syddes livmoderstappen igen efter att ha förlorat en son i v 25 i samband med förtidig förlossning. Om du mailar mig förmedlar jag gärna kontakt med henne.

2010-11-14 @ 18:14:22
URL: http://omunkavlad.wordpress.com
Postat av: Lina Svarar

Tack Karolin, jag vill gärna prata med din kompis. Mailar dig nu!

2010-11-16 @ 12:24:38
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0