De mystiska blommorna

När D och jag kom in i kapellet (vi fick gå in själva först, med Marie från begravningsbyrån) stod urnorna på ett bord, och runtom låg blommor och andra gåvor som skickats dit. Eftersom jag inte ens hade tänkt tanken att det skulle komma andra blommor än de gästerna eventuellt hade med sig blev jag väldigt rörd av den synen.

Men, det finns ett mysterium här. Tre av de fyra stora buketterna hade inga kort när de kom, och därför vet vi inte vem eller vilka som skickat dem. Enligt Marie kom de från "Bergs blommor". Efter en stunds googlande kom jag fram till att det finns en florist med det namnet i Genarp, Skåne, och en "Bergs blomsterhandel" i Sala. Men inte blev jag något klokare av det, vi känner vad vi vet ingen som bor på någon av de orterna.

Vi vill så gärna veta var de vackra blommorna kom ifrån, så att vi kan tacka ordentligt! Är det någon som vet något, hör av er!

Här är två av buketterna:


Och här den tredje:


/L




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0