Och så var jag på loppis igen i helgen...

Tänka sig, va? :)

Vännen E och jag cyklade i löjligt stark motvind till Södercentrum och Human Bridge second hand. På vägen trillade vi av en händelse också in på en underbar garn-och-loppisbutik som heter Ariadne. Där firade de World Knitting Day, och det var fullt av kvinnor som stickade, fikade och pratade. Supermysigt, och jag ska absolut dit igen. Om inte annat vill jag köpa nya stickor (jag har självpålagt garnförbud eftersom jag inte har någonstans att göra av allt det garn jag redan har....) så jag kan komma i gång och sticka lite nybörjargrejor. Jag köpte alltså inget. även om jag var väldigt frestad av de fina broscherna de hade framma vid disken till löjligt låga priser. De kanske är kvar tills nästa gång jag kommer förbi...

På Human Bridge blev det ett par engelska pocketböcker, en väska som ska lagas och sedan får följa med mig till skolan i höst, och för en gångs skulle lite kläder. Jag gillar inte riktigt priserna på kläder hos HB (de ligger ungefär på samma nivå som hos Myrorna, för dem som handlar där), det blir ungeför lika dyrt som att handla på rea i de stora klädkedjorna, fast kvalitén varierar. Därför brukar jag inte köpa kläder där, men den här gången kunde jag inte låta bli eftersom jag hittade fina grejer och dessutom hade gott om tid att prova och ett hjälpsamt smakråd.  

En mörkgrön topp och en långärmad randig tröja blev det. Smakrådet köpte böcker och en lampa som vi fraktade hem till henne på cykel. Inte så svårt som det låter, även om det ser lustigt ut, det där med att få med sig stora saker på cykel. D och jag har övat mycket, så jag kan några trix.

Och sen gick vi ner till Larmtorget och åt glass på Ben & Jerry's!  Väldigt gott, väldigt mycket folk, men också väldigt dyrt! fast jag kan nog frestas till att köpa en kula glass där någon fler gång, och kanske prova deras sk "Chai Latte" (eller indiskt kryddat te med mjölk, som vi säger på svenska... Det finns väl inte chai utan mjölk?!).

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0