Kattnyheter

Idag kommer Tösen hem! Det kändes riktigt konstigt att komma hem till lägenheten och gå och lägga sig i går kväll utan att höra hennes snabba tassande och glada mjauande en enda gång. De andra gångerna hon varit på pensionat har hon blivit väldigt glad (läs: följer efter oss och vill gosa) åt att få komma hem, så jag hoppas det gäller även denna gång.

Men förmodligen sover hon väl bara på makens sida av sängen som vanligt, så jag får passa på att gosa på henne på dagen. Hon har nämligen delat in oss så, att jag är människan som hon umgås med då och D är människan som gäller på natten. Och det ger ju honom en hel del extra gos, men å andra sidan slipper jag bli väckt klockan fyra på morgonen av en glad kisse som står på mitt bröst och säger "måoa" för att hon tycker att det är dax att gå upp :)

När jag läste GP hemma hos svärfar C i helgen såg jag en notis om att ett katthem utanför Nybro hade brunnit ner under nyårshelgen. Det visade sig vara Kompis, där Tösen bodde innan vi hämtade henne. En längre artikel finns här. Än vet de inte hur många katter som miste livet, men hela byggnaden med förråd och allt är borta. Det är så himla sorgligt, Maritha och Sonny som driver Katthemmet Kompis jobbar så hårt och gör så mycket gott för så många katter som fått en dålig start i livet, och för att höja kattens status och få människor att förstå att de är familjemedlemmar i samma grad som hundar.

/L






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0