Drömmar och (om)tankar som gör mig glad idag

♥ ♥ Till minne av alla de barn som föddes sovande, de som föddes och snart därefter lämnade jordelivet eller de vi aldrig fick träffa. Ta detta som din status om du eller någon du känner har drabbats av en BABY FÖRLUST ♥ ♥ ♥ Till minne av alla de änglabarn - som lämnat oss tidigt men aldrig blir glömda ♥ ♥

Idag när jag loggade in på Facebook hade två av mina gamla vänner skrivit in texten ovan i sin statusrad, så nu sitter jag här och är alldeles rörd och glad, och naturligtvis har jag också gjort detsamma.


Igår vaknade jag upp ur en dröm där jag både hade stor tvillingmage (det har jag redan drömt om flera gånger och det känns jättebra) och en liten dotter på 3-4 år med långt brunt hår. I drömmen hade hon hade varit hos sin mormor och morfar i huset där jag växte upp och vi kom dit för att hämta henne. Jag var så glad när jag vaknade, för naturligtvis måste den lilla flickan vara en bild som min hjärna skapat av hur Alice skulle ha sett ut om hon fått växa upp. Så fantastiskt det skulle vara att få ha både henne och tvillingarna hos oss! Men samtidigt är det ju så, att om vi inte förlorat Alice så skulle Ärtorna inte ha blivit till, så på sätt och vis är de hennes gåva till oss. Jag tycker om att tänka på det så.


I förrgår gick vi förresten in i vecka 12 :)

/L


Kommentarer
Postat av: karolin, min blogg och jag

Jag har också det som statusrad.



Jag kan bli så arg och har blivit så arg och ledsen med på den delen på personer som sagt åt oss att om vår E levt så hade vi inte haft hans bror..Jag har också tänkt som du, att E skickat en lillebror till oss, en gåva, för att han inte kan vara hos oss. Det är mkt finare och enklare att tänka så, än att tänka att man eg inte skulle ha haft de små..Och som sjukhusprästen sa till oss när jag hade dåligt samvete mot barnet i magen, mot E.." Ni har aldrig valt".



Vi har skapat liv, vi har aldrig valt. Kram

2010-01-19 @ 21:58:43
URL: http://omunkavlad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0