På andra sidan tentan

I ett tidigare inlägg funderade jag på hur vardagen som tvillinggravid skulle kunna komma att se ut. En lösning på att magen redan nu är lite för stor att böja sig över utan att det blir obekvämt (en dålig kombination med vårt väldigt låga soffbord, där vi äter så gott som alla våra måltider) och för att jag ska kunna titta på saker på datorn även när jag ligger i sängen/soffan hittade min kära mor i form av ett höj och sänkbart litet bord i "tantkatalogen" City Look.

Det ser ut så här:


När vi i fredags lånade firmabilen och åkte till vårt närmaste köpcentrum för att veckohandla och vågade oss in på IKEA (barnavdelningen är fortfarande jobbig att gå igenom) för att titta på liknande lösningar hittade vi det här bordet:



Det är perfekt! Jag orkar bära det själv, det är lätt att höja/sänka/ändra vinkeln på, och har redan kommit till användning som någonstans att ha laptopen istället för stereo när jag syr och som matbord och pysselbord vid soffan på kvällarna. 

Hantverkandet har också kommit igång sedan jag fick in min sista tenta. Jag har plockat isär och gjort rent min gamla symaskin (men den syr fortfarande inte fina sömmar, så nu har jag gett upp och tittar på nya maskiner), funderar på flera göra-om/lagnings-projekt och sist men inte minst har det blivit två Aliceänglar till.



Så, vad säger du Ugglefot? Vilken passar bäst med det du tänkt dig? 

/L

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tjing pax för vänster! Mine! :-)



svårt val, båda är jättefina!

2010-02-08 @ 15:36:33
URL: http://ugglefot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0