Dubbelt upp! Två av allt?

Om allt går bra blir det mycket att tänka på:

Magen
- i vecka 30 är tvillinggravida lika stora som "enbarnsgravida" när de är fullgågna. Jag kommer att behöva hjälp att knyta mina skor! Kommer jag ens att se mina fötter?
Sparkar - Åh hjälp! Två som sparkar på varsin njure!
Mata dem-
Tur att vi är två!
Mata mig själv - Äta för TRE?!
Byta blöjor - Vilken massa skräp det blir!
Skriken - Får mamman och pappan någonsin sova en hel natt igen?
Vila, vila, vila - Större påfrestning på kroppen = mer behov av vila. Vad tråkigt jag kommer att kunna få! Måste fixa ett bord så att jag kan ha laptopen i sängen och låna mycket böcker!

Måste ordna fler:
Sängar
Kläder till både Ärtorna och mig själv
Barnvagnar?
Badbalja
Skötbord
Sele/Bärschal
Namn - de ska väl ha minst två var? Vi måste hitta fler pojknamn!

Men, lugn i stormen! Kom ihåg "Mitt (nya) kontrakt med mig själv" ! Än är det långt kvar till vecka 23.

/Lycklig, nervös, (stundtals livrädd), omtumlad mamma L









Kommentarer
Postat av: Viktoria i Umeå (men snart går flytten till Gävle)

Mina allra största grattiskramar till er allihop! Jag vidhåller vad jag tidigare nämnt om att jag är världens sämsta facebookare och även sjukt dålig på mail, men det här går bara inte att undvika att gratulera till. Undra på om du tycker att magen känns stor... Dubbelt upp av sömnlöshet, men framförallt dubbelt upp av glädje. Oj, vad ni förtjänar det! KRAM!



(glädjen, alltså. Och sömnlöshet vänjer man sig vid, när det finns något bra som anledning till den.)

2010-01-13 @ 14:07:05
Postat av: Sofie

No shit..??!! TVILLINGAR!!!!??? O_o

2010-01-13 @ 22:16:21
URL: http://ugglefot.blogspot.com
Postat av: Lina

Sofie: Not shitting you, dear ler med hela ansiktet



Viktoria: TACK! Just nu också dubbelt upp av oro, men det känns fantastiskt att få fantisera om två pyren som lyser upp vårt liv från och med i sommar. Flytt till Gävle låter toppen, förresten!

2010-01-14 @ 10:17:56
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0