Kort uppdatering med ganska många foton :)

Hemtentan är inlämnad! Jag har inte fått någon respons än, men hoppas att den ska kunna bli rättad under den här månaden. Sen ska jag ansöka om min kandidatexamen och söka till mastersprogrammet i arkivvetenskap, och hoppas att jag kommer in. Det är kanske lite väl optimistiskt att tro att jag kan läsa redan i höst, men visst kan man väl skjuta sin kursstart framåt ett läsår om man får en plats? Någon som vet?
Hursomhelst vore det roligt bara att få reda på om jag kommer in, och man vet ju aldrig, det kanske kan gå. På så pass hög nivå är det ju oftast mycket självstudier...

*drömmer om snälla barn som sover och äter på regelbundna tider och en make med tillräckligt mycket energi för att ta hand om båda när jag måste plugga* ;)

I lördags var vi på loppis: jag, D och vännen E (som får flytta in i sin lägenhet idag men taskigt nog blivit skickad på jobbresa med övernattning så att hon får se den först i morgon). En liten fika blev det också, där på Stadsmissionens Second Hand, och några fynd.


En liten perkulator-kanna (tror jag att de kallas) och en hög mugg från "Old Höganäs"-serien som jag älskar. 20 respektive 5 kr!

Och så denna skönhet från Uppsala Ekeby:

Jag är kär, D är mer skeptisk och tycker att den gott kan hamna i min fars samling istället ;)

Måste bara slänga in en bild på katten och hennes senaste sovplats: min huvudkudde!



Och här kommer senaste magbilden:


That's all, folks!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hihi! Fiiina Lina :-D Vilken ljuvlig Höganäs Mugg och GRATTIS till kandidatexamen! :-D Måste säga att det kändes ritktigt nice att få hem examensbevisen också så där har du något att se framemot!



Jag har precis sett den fruktansvärda filmen Precious och var efter det tvungen att skingra tankarna, så vardagsrum och kök blev i alla fall städat (med A och M sovandes ;-))

2010-02-01 @ 22:32:41
URL: http://socka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0