Wii + Rabbids

Igår var D och jag hos bästaste vännen M och spelade Rayman Raving Rabbids på hans Wii i fyra timmar (plus åt en massa chips och fikabröd och pratade nästan lika mycket, som vanligt  *L* ). Bland annat spelade vi ett dansspel som såg ut så här:

Streckgubbarna visar hur spelaren ska röra armarna, och det är superkul men fullständigt uttröttande. Speciellt den här låten, där man ska vifta med händerna över huvudet jättemycket. Och ändå försöker man, för det är ju nästan omöjligt att inte bli glad av det här spelet (och Jackson 5:s "ABC"). Ja, och så ville vi ju gärna försöka klå M, som både hade spelat alla spelen massa gånger och har en vinnarskalle som heter duga :).

Idag har jag träningsverk i hela armarna och axlarna, så längre inlägg får vänta tills åtminstone i morgon.


Och vad har grodorna med det här att göra, undrar ni kanske? Jo, vi såg dem på Skansen förra helgen när vi var där med svägerskan E, hennes kompis V och Vs suuupercharmige lille son H. De här grodorna var experter på att sitta stilla, och jag fattade inte först att de var levande djur (och tyckte att det var väldigt konstigt att de hade plastgrodor i ett av terrarierna...). Sen läste jag skylten och förstod att de heter "Vaxgrodor" just därför. Och så här stilla skulle jag egentligen vilja vara, så jag slipper röra armarna :)

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0