Utandning

I torsdags hade jag fått ett mail från Uppsalahem. Vi blev erbjudna en hyresrea och snart ska vi skriva på kontraktet! Den är lite större än den vi har nu, ligger på andra våningen i ett trevåningshus och har balkong i söderläge. Vi har inte sett den och kommer inte heller att göra det innan vi faktiskt flyttar in, men den har fått nya tapeter, luckor och liknande de senaste fyra åren eller så, och borde vara hyfsat fräsch fortfarande.

Och det allra bästa är att vi kan flytta in redan i den här månaden om vi kommer överens med den nuvarande hyresgästen! Det är så skönt att slippa fundera på hur det skulle ha blivit om jag tvingats flytta upp utan D och Tösen, och bo inneboende hos de snälla vänner som erbjudit mig plats hemma hos dem. Jag är så tacksam att vi har så goda vänner, men ett eget hem är ju ändå alltid det bästa.

Nu börjar det verkligen se ljusare ut!

/L

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh! Såååå bra! Underbart och vad skönt att ni inte behöver leva som särbo över huvudtaget

2010-08-09 @ 13:17:04
Postat av: Tildas mamma

Grattis, det var ju verkligen goda nyheter! Det låter ju som en väldigt trevlig lägenhet och framför allt är det ju såååå skönt att ha saker och ting fixade och klara innan ni flyttar dit. Och så det att ni inte blir tvungna att bli särbos heller, även om det bara skulle vara för ett kort tag. Vad glad jag blir för er skull och att det fixar sig så smidigt!

Kram, Tildas mamma

2010-08-09 @ 16:54:10
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Anonym

MOT UPPSALAAAAAAAA!!!

Kramas

2010-08-09 @ 22:19:47
URL: http://ugglefot.blogspot.com
Postat av: Malvas mamma

Åh vad roligt! Grattis. Skönt att ha ett gemensamt hem från första början.

2010-08-10 @ 21:18:07
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0