Uppkoppling

Vi har fått nätet tillbaka! En hel del av möbler och flyttlådor är uppackade så det börjar kännas ganska hemtrevligt, även om vi måste vänta på besked om tapetsering innan vi sätter upp något på väggarna. Till månadens slut bor vi nämligen i andra hand hos den gamla hyresgästen, vårt kontrakt ska börja gälla från 1:a september, och det blev en del anmärkningar på väggarnas skick under besiktningen. Det blir i sådana fall den första gången vi själva kan påverka hur vår lägenhet är tapetserada, och det ser jag fram emot efter alla fula, trasiga väggar vi har fått stå ut med innan.

Lägenheten är större än den gamla och ligger bara en trappa upp, tvättstugan är stor och välskött med elektoniska lås så det borde inte kunna bli några grannfejder om dubbelbokning och sådant. Vi är inte helt säkra, men tror att vi har ett dubbelt så stort förråd (som i Kalmar) ute i trapphuset, det är fem minuter till stadsdelens centrum med två stora mataffärer, apotek, florist, djuraffär (som säljer Tösens favoritmat i stora säckar), tandvård, vårdcentral osv, och det tar 20-30 min ner till universitetet/city med cykel om väglaget är bra och det inte blåser alltför jäkla mycket. Sammantaget gör allt det här att vi kan se oss själva bo kvar här i ganska många år, även när vi blir fler i familjen igen (oavsett hur det går till så ska det bli så, bara så att ni vet). Det känns väldigt skönt, som att mina drömmar om att rota oss någonstans faktiskt kan bli verklighet här.

Vi har installerat katten på den nya (inglasade!) balkongen och hon verkar trivas rätt bra nu när hon har sin hylla och sin kudde, utsikt och en massa saker att undersöka, hoppa upp på, krypa under osv. Fast mest trivs hon nog för att hon har sina människor, och det gäller ju oss också, fast omvänt: vi trivs för att vi har vår kisse.

Skolan börjar på måndag med introduktion till ABM-programmet, fast universitetet har välkomstmottagning för nya studenter redan i morrn. Jag är fökyld men hoppas kunna gå ändå. Håller på och tittar efter begagnade kursböcker, men tack vare KLM har jag ju pengar att köpa nya för också, om det krisar.

Livet är ganska bra.

/L



Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Vad glad jag blev när jag läste ditt inlägg :-) Lägenheten låter ju superbra! Hoppas att ni blir kvar där i många år och att livet sakta men säkert uppgraderas från ganska bra till riktigt bra. Det kommer att bli så, det är jag säker på, för det märks att du har en positiv inställning som kommer att hjälpa dig mycket den kommande tiden. Jag log när jag läste att du skrev "när vi blir fler i familjen igen", det tyckte jag visar att ni vågar tro på livet. Eftersom jag själv varit i en liknande situation så tycker åtminstone jag att det ibland är svårt att våga hoppas att barnen ska överleva till vuxen ålder, när ett av mina barn redan dött - samtidigt kan jag inte ge upp och bli bitter på livet, utan jag måste våga tro att de två barn som jag nu har hos mig kommer att bli gamla och överleva mig (trots att jag vet att det inte går att ta för givet). Precis som du skriver - hur det än går till så kan ni bli fler i familjen, när ni känner er redo.

Kram, Tildas mamma

2010-09-02 @ 09:39:49
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Marcus

Man kan inte leva utan nätet alls :P

2010-09-02 @ 10:23:26
URL: http://tokigamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0