Annonsen

Nu har vi nog nästan bestämt oss (med hjälp av fantastiska Marie på begravningsbyrån i min hemby) hur annonsen ska se ut. Vi satt i förrgår och tittade igenom en bunt med texter som jag hittat på internet och så använde vi en nättjänst där man kan sätta ihop annonser och titta på dem innan de skickas till tidningen. Det var jobbigt men kändes bra när det var klart.

Ungefär så här blir det:



Bilden är så fin och passande för ett för tidigt fött barn tycker jag. Hittade den av en slump på en annan mammas blogg när jag googlade efter inspiration. Texten likaså, fast på en annan sida än bilden fanns på.

Vi funderade på om den var lite för "rå" först, om det inte skulle vara bättre med något mer traditionellt om kärleken till den avlidna istället för saknaden, men det är ju PRECIS så där det känns!  Den övre texten har jag, som jag tidigare nämnt, skrivit själv. Tycker att det blir precis rätt blanding så här, det förmedlar hur mycket vi älskar Alice, att vi saknar henne och aldrig kommer att glömma henne. Och det var väl det vi ville, fast som D sa en annan gång när vi pratade om utformingen: för att få med allt vi vill säga skulle vi behöva ta ut en helsidesannons.

Eller skriva en bok. Eller ett uppslagsverk.

Tänk att en så liten person som bara fick ett så kort liv kan ha lämnat såna spår, det är ju fantastiskt egentligen. Hur mycket kärlek hon skapade bara genom att bli till.

/L

Kommentarer
Postat av: Emma

Jättefint Lina.

Kram

2009-11-20 @ 15:33:59
URL: http://hemmahosmammaemma.blogspot.com/
Postat av: karolin

Den där bilden är jättefin, vi hade ingen dödsannons för Elliot och det ångrade jag djupt, men däremot en minnesannons på 1årsdagen och då hade vi också den där bilden av barnet i handen.



Jag tycker att text som är personlig är bra text, och att föredra efter standardtexter.



När vi gravsatte Elliot sa prästen så här "En liten pojke som lämnade ett så stort tomrum efter sig". De orden sa allt.



Kram

2009-11-20 @ 16:14:18
URL: http://www.omunkavlad.wordpress.com
Postat av: lotta ö

Den är jätte fin Lina! Bilden och texten passar, men huvudsaken är att det känns ok med dig! Kram

2009-11-20 @ 16:44:03
Postat av: Sofia Andersson

Åh Lina. Det är en jätte fin annons (fy vad fel det ordet, annons känns i detta sammanhang). Tårarna bara rullar ned för kinderna då jag läser... jag vet inte mer vad jag kan säga. kramar till er

2009-11-20 @ 21:40:32
URL: http://socka.blogg.se/
Postat av: Maria

Perfekt annons. Mycket, mycket fin. De sista raderna förklarar så himla bra. Har aldrig sett den texten förut.

Kärlek från moster

2009-11-20 @ 23:17:51
Postat av: Tildas mamma

Den är väldigt fin. Det är fint med texter som man skrivit själv. Alla är ju inte bekväma med att skriva egna dikter förstås, men det blir väldigt personligt när det är egenskrivna texter. Min man skrev dikten till Tildas annons, själv kunde jag inte få ur mig något vettigt.



Kram, Tildas mamma

2009-11-21 @ 12:04:17
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Sofie

Jättefin bild!

2009-11-24 @ 08:22:25
URL: http://ugglefot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0