Frågestund

Ni har frågat, jag svarar:

Har ni några fler namn på Alice?

Svar:
Nej. I min familj har vi visserligen både två och tre förnamn, medan de i Alices pappas familj har högst två. Vi hade hunnit diskutera att jag gärna ville ha flera namn på "Bönan" eftersom jag gillar traditionen med att ta ett extra namn från varje sida av släkten, men längre än så hade vi inte kommit. Sedan bestämde vi oss för Alice (Astrid var det andra namnet på vår topp-två-lista) där på sjukhuset när vi såg henne i kuvösen och innan vi hunnit fundera ut några fler namn så satt vi där och höll henne medan hon somnade in för gott. Sedan tyckte vi båda att det kändes konstigt att ge henne fler namn, mycket eftersom vi inte hann lära känna henne tillräckligt väl för att se om hon till exempel också var en Anna, Karin eller Maria (namn som finns på ena eller båda sidorna av släkten), eller nåt helt annat. Men eftersom D i början av året hade bytt till mitt så heter vi alla tre samma sak i efternman, och det kändes väldigt viktigt  och bra, kanske speciellt för honom.


Vilken vecka är du i?

Svar:
Jag vet faktiskt inte riktigt, men baserat på senaste ägglossning och så vidare och med hjälp av growingpeople.se:s "graviditetskalkylator" borde jag nu vara i vecka 7+1 och förlossningen är beräknad till 2010-07-29. Sen är det ju allt det där med två veckor åt ena eller andra hållet och att man kan bli fram-eller tillbakaflyttad vid ultraljudet, och jag har inte varit hos barnmorskan ännu eftersom jag varit bortrest, men ungefär.

Kommentarer
Postat av: Emma

Lite läskigt Lina men jag hade sagt att får vi en till flicka så blir det en Alice, sen hände allt med dig och jag tror inte längre att det blir en Alice så namnet vi pratar om nu om vi får en till tjej är Astrid! Samma smak eller vad? :)

Kram!

2009-12-10 @ 17:22:57
URL: http://hemmahosmammaemma.blogspot.com/
Postat av: Lina

Emma: L Där ser man!

2009-12-11 @ 10:25:52
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0