Ett välillustrerat inlägg

Missförstå mig inte, jag gillar snö och är jätteglad att den äntligen har kommit hit till vad som känns som landets mörkaste och regnigaste del av kusten.

Men, när det ser ut så här utanför fönstret:


....föredrar jag att ta min dagliga promenad på den här:


Fast helst skulle jag nog vilja göra som Tösen:



Julstämningen som snön för med sig är det dock inget fel på, men lat som den här mamman är (och lite melankolisk av tankarna på hur detta skulle ha varit Alices första jul och vinter) ligger jag efter med julpyntandet. Några små pyntade "öar" har jag och Alicepappan i alla fall lyckats få till här och var i lägenheten efter vår tur till IKEAS pyntavdelning i förrgår.

Till exempel här:


Här: (När man har innekatt får man vara lite kreativ för att slippa en glad kisse som river ner allt pynt)


Här:


Och här:


Och så fick jag upp halmkransen på dörren, men den vägrar att vara med på bild :(

Alices hörna fick naturligtvis också lite julfint, med ett hjärta i kokosnöt och ett par små halmänglar.



Skulle ha lagt upp bilder på fler av våra fina juldukar också, men jag har inte strukit dem än :(

Insåg just att nästan alla våra julsaker antingen är införskaffade i andra hand eller är presenter från Alices mormor. Så TACK mamma för att du hjälper mig att hitta julglädjen även i år!

/L

Kommentarer
Postat av: Maria

Småtomtarna och grytvanten känner jag igen ;)

2009-12-17 @ 22:04:43
Postat av: Lina

Maria: Gah, jag gjorde det igen, förlåt! Men tomtarna är ju gamla iaf :)

2009-12-18 @ 09:02:59
Postat av: Maria

Men jag har ju redan fått grytvanten :)

2009-12-18 @ 16:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0