En stor dag

Blä.
Idag gick D tillbaka till jobbet efter sina tio pappadagar, och han gick upp klockan sju för att få lite mer tid med Dorothea innan han var tvungen att gå till bussen.
Än så länge klarar vi oss bra själva, Lilla D och jag, men fy vad mycket svårare allting blir när vi inte är två som hjälps åt. Och jag saknar honom, lika mycket som han saknar oss skulle jag tro.

Jag har väldigt låga krav på mig idag fast det finns mycket som jag borde göra. Jag bestämde mig i morse för att lyssna på Ds förslag och bara ha som mål att jag och Lillan ska äta ordentligt idag. Och kanske kan jag få en tupplur också :)

/L

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker att du ska fortsätta att ha låga krav på dig. Föräldraledig är man för att spendera tid med barnet, inte för att städa, tvätta och diska eller vad de nu kan vara som man känner att man borde göra. Mitt mål är ofta att jag ska få i mig lunch och hämta M på dagis. Och då har jag ändå "tränat" i snart 6 månader på att vara mamma till 2. Men vissa dagar vill F bara vara i famnen och då går det inte att få något gjort, och då får det vara så helt enkelt ;)

2012-05-15 @ 22:29:48
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0