Ärftliga problem

Vi var på ultraljudsundersökning och läkarundersökning på barnortopeden idag för att kolla Lilla Ds höfter.
Hon har inte dubbelsidig höftledsluxation, men däremot enkelsidig (på vänster sida).

Jag var inställd på det, har läst på om det, och vet att det ju gick bra för mig trots att satt fixerad i gips, luxlåda och von Rosenskena som bebis (höftledsluxation är ofta ärftligt, och jag föddes med det på höger höft).

Men, hon skrek tills hon blev knallröd när de satte på henne skenan, och när hon låg på soffan i sitt babynest nu i kväll så gnydde hon av och till. Jag vet inte om hon har ont (läkarna säger att hon inte har det) eller är frustrerad, men det gör i alla fall ont i mig.

Sex veckor med skenan och besök på ortopeden varannan vecka för byte till större storlek och för att hon ska badas, och så sex veckor till med nåt som heter Frejkabyxa. Det känns som en evighet.

/L

Kommentarer
Postat av: Tess W

Lilltjejen då!

Klart det måste vara frustrerande att plötsligt inte kunna röra sig som hon kunde förr!

Hoppas att hon vänjer sig fort.

Är så väldigt glad för eran skull att ni äntligen får uppleva det roliga och glada med att få barn!



Vad fint ni gjort vid graven!

Som jag ser det har lilla D tre väldigt fina skyddsänglar!

Stora kramar Tess W

2012-05-10 @ 19:04:13
Postat av: karolin, min blogg och jag

Jag jobbar på ortopeden. En gång hörde jag en av våra ortopeder säga till ett föräldrabarn vars barn hade i höftsskena "Jag förstår att det känns som en lång tid nu men tänk på att det ändå är en kort tid i hennes liv och att hon kommer bli bra". Så det säger jag även till dig. Det må kännas jobbigt nu men vi vet ju att det finns saker som är så mkt värre än att ett barn får ha skena i några veckor. Tiden går fort. Kram på dig.

2012-05-11 @ 15:21:43
URL: http://www.omunkavlad,wordpress.com
Postat av: Malin

Åh lillsnorpan... Klart det är bökigt för henne, men som karolin skrev, det är en kort tid i hennes liv även om det känns länge för er, och hon vänjer sig snabbt! Ta hand om er!

2012-05-11 @ 20:33:00
Postat av: Anna

Vad tråkigt för lilla D och för er med skenan! 6 veckor är förstås en lång tid när man är mitt uppe i det och även om det inte gör ont så är det säkert inte superbekvämt heller. MEN tänk vad mycket problem och smärta hon slipper i framtiden tack vare dessa besvärliga veckor nu.



Vad fint ni gjort på graven. Kan förresten inte tänka mig bättre blommor än Förgätmigej just där!

2012-05-11 @ 22:04:33
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0