Alicedagen

 
 
I förmiddags var jag och Lilla D på kyrkogården på egen hand för första gången. Det blev gula rosor till minne av Alice i år, jag tänkte att det skulle bli fint mot det blåa. Jag hade också med mig två nya stenar. När barnens moster var på besök vid graven sist lade hon ihop dem till ett hjärta, och det tyckte jag var så fint att det får fortsätta att vara så. Förgätmigejerna verkar för övrigt klara sig fint, men rosenskäran (tror jag i all fall att de heter) är det sämre med. Vi får ta och åka dit alla tre snart, så att en av oss kan ta hand om bebisen och den andra rensa ogräs och göra fint hos Alice, Eskil och Max.
 
Det är många dubbla känslor idag - det är ju inte bara tre år sedan vi fick och förlorade Alice, utan också två månader sedan Dorothea föddes. Jag älskar dem båda så mycket, och jag saknar Alice lika mycket idag som för tre år sedan. Hon kommer alltid att fattas mig. Jag ser spår av henne i Lillasysters ansikte, och jag är så oändligt tacksam för att jag har fått behålla ett av mina barn hos mig.
 
/L
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Tände ett ljus för Alice i går kväll,vid planteringen vid lekstugan. Kramar!

2012-06-27 @ 11:09:45
Postat av: Malin

Saknar ord när det kommer till att kommentera dina inlägg om Alice, Eskil och Max. Allt jag skriver känns fattigt på nåt vis. Men jag blir rörd av att tänka på att lilla D genom era besök vid graven får möjlighet att skapa en relation till sina syskon, trots att de aldrig har träffats.

2012-06-30 @ 11:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0