Lägesrapport

I förrgår var jag på bedömningsmottagningen igen för ctg, ultraljud och för att träffa en läkare som kollade tappen. Ctg:t tog över 40 minuter och jag var alldeles yr efteråt av att ligga ner så länge (jag har lågt blodtryck och det är vanligt med yrsel så här sent i en graviditet). Maskinen tyckte att Mini hade så höga hjärtslag (eftersom hon var så aktiv) att den inte kunde analysera data, och vi fick börja om igen flera gånger.

Sen fick jag träffa läkare, och en läkarkandidat. Jag hade inte träffat läkaren förut, men hon var bra. Läkarkandidaten var artig och tackade för att han fick undersöka mig :)

Tappen var mjukare och lite mer öppen, men inte nog för att hoppa över igångsättning med prostaglandin och börja med ballong, så läkaren undrade om jag klarade av att vänta ett tag till. Hon retade tappen och gav mig en ny tid på torsdag morgon.

Och vet ni vad - jag tror att det faktiskt fick effekt. Sedan första svepningen har jag fått mycket mer sammandragningar, och i dag började jag få förvärkar (dvs sammandragningar som gör ont)! Det börjar se lite ljusare ut för chanserna att Mini kommer av sig själv innan den 25:e. Håll tummarna!

/L


Kommentarer
Postat av: Lina.OJ

oj oj oj!! Hela familjen håller tummarna!!!

2012-04-17 @ 21:19:28
URL: http://linaoj.blogspot.com
Postat av: Zara

ÅÅÅHH VA SPÄNNANDE!! Vi tänker massor på er allihop!! <3

2012-04-17 @ 22:10:46
URL: http://letsfollowourlust.blogspot.se
Postat av: Daniela

Heja Mni och heja Minis föräldrar..

2012-04-18 @ 10:26:07
Postat av: Viktoria Thurfjell

Härligt att höra! Tappra familjen! =)

2012-04-18 @ 18:49:49
Postat av: mamma

Håller tummarna!!Nu är det nära och mycket spännande!!

2012-04-18 @ 19:14:36
Postat av: mamma

Håller tummarna!!Nu är det nära och mycket spännande!!

2012-04-18 @ 19:15:47
Postat av: Anonym

Önskar er all lycka

2012-04-20 @ 07:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0