Tomatparad och äppelkaka


Jag går ut på balkongen varje morgon och plockar en handfull nya tomater, som får ligga och mogna inne i köket. Det känns väldigt lyxigt att ha en massa söta små tomater i köket, och så är jag ju såklart lite stolt över att vi odlat dem själva (från frö).

På tal om sånt som är gott att äta gjorde jag en äppelkaka med fruk jag fick av svärmor i helgen. Äpplena var jättegoda i sig själva, men en sort som lätt blir lite bruna. Äppelklyftor vänds i kanel och socker, och läggs i en plåt fylld med sockerkakssmet. 25 minuter i ugnen - och så är det klart! God att äta som den är, ännu godare med lite vanlijsås :) Här har ni receptet.



/L


Kommentarer
Postat av: Anna

Mums, både tomaterna och äppelkakan ser jättegoda ut!

2011-10-16 @ 10:51:49
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0