För andra året i rad...

...hade jag en tom famn och en tom mage på Mors dag. Förra året skrev jag att jag ville sätta en skylt på dörren med texten: "Livet inställt pga Mors dag", och det var jobbigt även i år.

Och som med alla andra helgdagar som butikerna kan tjäna pengar på, så är annonserna inför Mors dag överallt, så det var svårt att "komma undan" alla påminnelser.

Men när jag hade loggat in på Facebook och gjort min "blogg-runda" så kändes det mycket bättre. Flera av de andra änglamammorna hade skrivit om Mors dag, och det tröstar mig att läsa att andra tänker likadant som jag. Och jag hade fått en personlig hälsning av en av mina goda vänner, tillsammans med hennes egen mamma, svärmor och vänner som (så vitt jag vet) är vanliga mammaor, med levande barn. Det värmde att få räknas in i "Mammaklubben", som Mamma K uttryckte det i sitt blogginlägg på temat.

D och jag tillbringade dagen med att plugga och fixa i lägenheten. I köket är vi nästan klara, där har den nya hyllan för kokböcker kommit upp på ena väggen:

Det visade sig inte vara helt enkelt eftersom det på vänster sida skulle vara träskruv till regeln som satt precis där vi ville ha upp hyllan, och expanderande gipsskruv på höger sida, men det blev bra till slut.

På andra sidan köksbordet har äntligen våra vackra fat från Marrakech kommit up:

Vi ska nog hänga upp en av mattorna vi köpte på semestern där brevid också, men det kräver lite mer pyssel än jag har tid till just nu.

Mina tekannor fick plats i hyllan när kokböckerna bytt plats.



Och så här fint blev det på balkongen efter att D mätt och trixat, satt upp de nya hyllplanen och ställt ut alla plantorna:


Kattens lucka, som jag skrev om tidigare, ser ut så här:


/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0