En härlig känsla av ledighet

Vi var på Kupan i lördags (D hade långhelg eftersom han var ledig på måndagen också).

För 150 kr kom jag hem med:


Ännu en trave böcker (och ett par till D som inte kom med på bild),


en klänning från Monki,


en gul tunika från Indiska,


och en flerfärgad tunika från H&M.

Det har blivit mycket tunikor och blusar på sistone, på Tradera har jag på sista tiden köpt:

Den här från Indiska...


....den här från Ellos,


och de här från H&M.

En ny kjol blev det också (från Kaffe):


Annars händer det inte så mycket nu när tentan är inlämnad och godkänd, doktorskontakten är avslutad för ett tag framöver, och jag har sommarlov/är arbetslös.

Och det är väldigt skönt att få slappna av och göra det jag känner för. Jag lyssnar på Jättestora frågor med Johanna Koljonen och de av förra årets sommarpratare som jag av någon anledning inte hann med i fjol, gosar med familjens lilla överhuvud (dvs Tösen), pysslar om balkongträdgården, och syr.

Eller ja, jag sprättar en hel del också. Jag har sprättat upp de gamla fållarna på Ds tre nya par uniformsbyxor och fållat om dem för hand, och sprättat bort den gamla fållen på gardinen jag köpte på Åhléns (den som ska bli en smal gardinkappa i vardagsrummet). Jag har handsytt en kanal på baksidan av vår gula matta från Marrakesh, och nu håller jag på med den flerfärgade. Det låter kanske tråkigt, men jag tycker att det är rofyllt. Jag kan titta på tv samtidigt och ta mig en klunk te lite då och då, och jag får besök av kissen när hon tycker att hon behöver mer gos.

Jag går långsamt ner i varv efter en vår med en massa oro och spänningar, och det känns underbart!

Dessutom ska jag på fest ikväll.

/L  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0