Nej, se vad det har snöat....

I dag tog vi bussen ner till centrum för att uträtta lite ärenden.
Jag köpte den sista kursboken inför tentan som kom ut idag och ska in den 15:e.

Det blev en sväng till Tehörnan för lite mer gunpowder, masala chai och gröna tigern.

Vi fixade en ny almanacka till köksväggen.

D skrev in sig på arbetsförmedligen igen efter semestern. Ja, just det: han har fått ett nytt jobb! Inte inom det han är utbilddad inom, för den branschen verkar tyvärr vara på väg att flytta all tillverkning till Kina, men det är ett fast jobb med ganska vettigt betalt och inte alltför jobbiga arbetstider. Så det är en ganska stor börda som lyfts från båda våra axlar nu när vi vet att en av oss kommer att tjäna egna pengar igen (till skillnad från studielånet, som mest bara ger ågren över att det skall betalas tillbaka).

Vi fikade på Hugos, som var mitt och vännerna A och Ks älsklingsfik i gymnasiet. Det var väldigt mycket som jag minns det: litet, med ljusturkosa väggar och eccentriska möbler och väggprydnader, mycket gott att välja på och en skönt avslappnad miljö. Fast numera har de internet och många av kunderna sitter med sina datorer på de fina borden med mosaikskiva, så det är lite tystare än jag minns det :)

Och så avslutade vi dagen med att gå till kyrkogården. Det var snöigt vid graven. Väldigt snöigt.

Nästan en halvmeter täckte prydnaderna och den tillfälliga gravvården syntes nästan inte alls. Vi gav oss ut på jakt efter en skyffel och D hittade en (jag hittade bara en liten klen kvast som inte var till mycken nytta).

Vi skottade en liten gång och jag borstade fram prydnaderna



Nallen från barnens "tant", finaste vännen E fick följa med hem. Den ska få torka och sitta på hyllan bredvid nallarna som Eskil och Max fick av Hanna och M.


Så här blev det när vi tänt ljuset vi hade med oss och det som var kvar sedan förra besöket och inte hade brunnit nästan något (det med lejonet på).


Det känns bra varje gång vi kan komma dit och göra fint, jag ser fram emot våren när vi kan börja planera vad vi ska plantera för växter.

/L


Kommentarer
Postat av: mamma

Nej, jag tycker inte att du är tråkig, men har inte hunnit läsa din blogg med allt fint förrän nu, när klockan är 2240 måndagkväll. Vi kom hem i tvåtiden från jämtland och jobbade 1600-2115.Kram mamma-pappa o Elvis sitter och tittar på hockey, han följer pappa som en knähund, sen vi kom hem!!

2011-01-03 @ 22:46:28
Postat av: Jenny

Nej du är inte tråkig. Men jag brukar aldrig kommentera hos dig trots att jag läser ibland.



Men jag uppskattar din uppriktighet i denna blogg.

Och för mig ger den en del insikt och idéer i mitt framtida yrke.

Ha det gott!

2011-01-05 @ 14:13:26
Postat av: Maria

Jag tycker inte om när det snöar så mycket så man måste hålla på att skotta fram graven hela tiden. Tycker det kan bli sommar nu så vi kan plantera lite fina blommor åt våra små :)

Kram!

2011-01-06 @ 15:37:08
URL: http://mariaengin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0