Matematiska svårigheter

Så var vi inne i vårdkedjan, och ska än en gång försöka vänja oss vid det mystiska sätt att beräkna graviditetslängd som används där. Enlig testet jag tog för en vecka sedan (som mäter ett hormon som kopplas till graviditet) var jag då 2-3 veckor gången, och borde alltså idag (en vecka senare) vara 3-4 veckor.

Men, icke! Enligt min fantastiska BM (väldigt förstående och stöttande på alla sätt) är jag i vecka 6+2 idag, och det datum vi alla hoppas på att bebis tänker komma ut (dvs vänta med att komma ut innan dess) är den 23:e april. Det ändras förmodligen några dagar hit eller dit vid rutinultraljudet i vecka 18-19, men ändå.

Sex veckor! Nu är det ju så här, att den baserad på min menscykel, och alltså räknas också blödningsdagar och ägglossningen in i den totala tiden. Jag blev alltså inte gravid förrän i vecka tre av de här sex veckorna, och då stämmer ju testets 2-3 veckor ganska bra ändå.

Förvirrande? Jajamän!

/L

Kommentarer
Postat av: Annica

Det är Clearblues tester som inte riktigt tänker som vården men härligt att två veckor gick så fort:)

2011-08-31 @ 18:15:34
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: Lina Svarar

Är det bara deras test? Ännu konstigare!

2011-09-03 @ 23:03:14
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0