Kryddor och återbruk

Från det ena till det andra köpte vi en fin sak i helgen:




Så nu är vi uppe i två burkar och en hylla av återbrukad plåt från Indiska här hemma.


De har en hel del återbrukat på Indiska just nu, mest flätade korgar/burkar, men också en hängande lykta med sustansade mönster. Och sittkuddar i återbrukat tyg i en jättefin modell, som jag är sugen på att sy en egen av. Jag har ju en del tyg som ligger och väntar......

Här är några bilder från butikens hemsida, så att ni ser vad jag menar:

Superfin flätad bruk i metall. Jag har sett mycket flätad återbrukad plast, tyg och papper förut, men inte plåt.
Vill verkligen lära mig korgflätning nån gång, har bara flätat platta saker (band, alltså) förut.


Korg av återanvända plastband. Fint med så många olika färger!

Och så lyktan. En kurs i plåtslöjd skulle inte sitta fel, heller...

Nu är ju just de här tygerna kanske lite i gulligaste laget/för mycket shabby chic för min smak, men jag gillar verkligen modellen. Borde kanske ta och köpa ett sånt där set med underlägg och rullkniv till lapptäckssömnad först, så att bitarna blir lika stora och jämna. Kudden borde ju kunna sys i nästan vilket tyg som helst, eller virkas/stickas för den delen. Kanske kunde jag göra en riktigt blandad variant, av småbitar och provlappar till och med? Bara den går att tvätta så. Tyginventering i helgen!

Nu: plugg.

/L









Kommentarer
Postat av: Inger Kyrk

Å, vad glad jag blir över din hemsida som visar så mycket kreativitet.

Jag har just nu Öppet Hus och visar vad jag gör på lediga stunder, jag kallar det terapi för att orka med vardagen.

Gå gärna in och titta på hemsidan www.ingerkyrk.se

Kramis

2011-05-08 @ 09:30:53
URL: http://www.ingerkyrk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0