Slutet är inte här än

Idag när jag cyklade hem lyssnade jag på "The End", med Beatles (från Abbey Road-albument). Jag lär knappast vara vare sig den första eller sista personen som fascinerats av den sången, speciellt av de sista raderna.


"And in the end,
the love you take,
is equal to the love
you make"


Så sjunger Paul McCartney, och jag blir på något sätt tröstad av det. Jag tänker på de där orden på två sätt: dels som i att den kärlek jag skapat har resulterat i tre älskade barn, och det är ett väldigt stort mått på hur mycket kärlek jag tagit, eller fått om man hellre vill se det så, av D. Och han av mig, tänk att jag kan vara kapabel till att
skapa något så stort som det vi delar.

Och så tänker jag att den kärlek jag tagit som blivit en Alice, en Eskil och en Max, den måste ju då också räcka till lika många barn till. Och då hoppas jag att vi ska kunna få tre levande barn också, även fast jag vet att jag förmodligen måste "nöja mig" med ett, oavsett om jag föder nästa barn själv eller inte. Men drömmer om tre barn till, det gör jag ändå när jag lyssnar på Pauls röst som ekar ut i den sista sång som alla fyra beatlar sjöng in tillsammans.



/L



Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Fina textrader. Jag tror faktiskt inte att jag har hört den låten. Eller så har jag det, men inte förstått att den heter så.

Jag hoppas också att ni kan få flera levande barn. Även om jag inte känner dig och D, så förstår jag när jag läser din blogg att ni är fantastiska föräldrar. Men varför skriver du att du förmodligen måste nöja dig med ett barn till? Är det en för stor påfrestning på kroppen att bära flera barn?

Finns det inte möjlighet att adoptera flera barn, exempelvis syskon, om ni väljer att adoptera?

Kram, Tildas mamma

2010-10-06 @ 13:20:59
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Lina Svarar

Jag vet inte om cerklaget klarar av en tvillinggraviditet, för det första. Det betyder att vi kanske kan tvingas till att abortera det ena barnet om vi skulle vänta tvillingar igen, vilket vi såklart helst inte ens vill tänka på.Sen kan vi ju inte veta att cerklaget fungerar alls, fastän prognosen ser ganska bra ut. Jag kanske aldrig kommer att kunna gå en hel graviditet färdigt.

Och adoption av syskon kan är så klart ett alternativ, men adoption är ju överhuvudtaget dyrt och tag lång tid, så vi kan ju inte helt ta för givet att det skulle fungera, heller. Jag antar att jag helt enkelt är inne i en negativ fas just nu...

2010-10-06 @ 15:14:28
URL: http://livetefteralice.blogg.se/
Postat av: Tildas mamma

Tack för att du ville svara. Jag förstår att det är komplicerat och att det inte är självklart att det går att adoptera eller att bära flera barn ens med hjälp av cerklage. Jag håller tummarna för er, hur ni än väljer att göra.

Kram, Tildas mamma

2010-10-17 @ 23:03:56
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Lina Svarar

Det gjorde jag så gärna, det är inte svårt att prata om eller så (iaf inte svårare än något annat som har med barnen och eventuella syskon att göra). Jag hopppas bara att jag så småningom kan känna mig mer hoppfull och inte fullt så pessimistisk.

2010-10-18 @ 14:06:14
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0