Mormorsrutorna, del II

Som vanligt (eller i alla fall ofta) här på "livet efteralice" blir det tvära kast, en salig blandning av det hemska och det vardagliga, det viktiga och det inte riktigt så viktiga. Iofs ÄR hantverk väldigt viktigt för mig, men ändå.

Projektet "Lina-lär-sig-själv-nya-virktekniker" presenterar:

Bilder på mormorsrutor :)

Så här ser två hyfsade varv ut:


Tre misslyckade varv (innan jag kom på det där med ökningen i hörnen) blir en sån här liten "mössa":


Och så här ser ser det ut efter att jag äntligen fattade galoppen:


och så en i tunnare garn:


Instruktionen som jag följde finns här, på Hemmets Journals virkskola.

Och nu funderar jag på att använda en del av mina udda garnnystan och virka en monsterruta :) Billigt garn.net, som beskrivningen kommer från, den är förresten ett riktigt härligt knasigt ställe med återbruksidéer av storslagna mått. 

/L

Kommentarer
Postat av: Maria

Flink jente :)

2010-11-17 @ 19:44:49
Postat av: mamma

Vilka fina rutor, du har fattat galoppen !!! Kram....

2010-11-17 @ 19:49:19
Postat av: Emma

Vad duktig du är, det där med rutorna och ökningen i hörnen tar sin stund att reda ut, ungefär som det där med att komma på att man kan kommentera bloggar ;) Ett tips man lär sig efter tre filtar; Fäst ändarna på en gång, det är så sabla tråkigt sen och bestäm innan du virkar sista varvet på rutorna hur du sätta ihop dem, annars får man repa upp en massa... Kramar massa på

2010-11-17 @ 21:41:16
URL: http://memmansmonster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0