Frustrerad väntan

Som alla som någon gång har haft kontakt med myndigheterna vet, så kan de ta lång tid på sig. Att jag har fått ok från museets sida om praktik där betyder tyvärr inte att jag har börjat ännu. AMS måste godkänna min praktik, och därför var jag nere hos dem i fredags. Min ordinarie handläggare var ledig så jag fick prata med en man som förklarade att han måste kolla upp museet med en tredje person (som också jobbar på AMS i Kalmar), och han skulle höra av sig på måndagen. Hela måndag gick, jag ringde på eftermiddagen för att försäkra mig om att han inte glömt bort mig: nejdå, han hade mina papper framför sig och skulle ringa så fort han fått besked. Tisdagen gick utan svar, idag är det onsdag och jag har fortfarande inte hört något.

Och som inte det vore nog för att göra mig på dåligt humör så fick jag brev från Försäkringskassan idag, där de meddelar att min sjukskrivning inte kommer att utredas eftersom de inte kan fastställa min inkomst.

Så här sitter jag och försöker använda min frustrerade energi tll något nyttigt. I förrgår tränade jag i köket medan jag lyssnade på P3, och i går försökte jag mig på ett nytt hantverk, nämligen origami. Det är riktigt roligt, även om jag bara har vikt några grundmodeller än så länge:


"Sanbo", en japansk ask tänkt för godis och liknande

"Vattenbomb". Kan kanske fungera som "konfettibomb" också?

"Trana" Misslyckades lite med vinkeln på huvudet, annars är jag rätt nöjd.

"Lilja"

"Kopp". Jag har inte provat att dricka ur den, men det ska tydligen gå om man inet har för tunnt papper!

Så kom alla mina gamla anteckningar och övningshäften från engelska-kursen i Göteborg till ny användning också! :)

/L


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad sjukt! Både jag och syrran har oberoende av varandra också börjat vika!!! Är det en trend som går? Dessutom gick det någon dokumentär om origami på teve här om dagen och jag och Anders spelade ett jätt hemskt men häftigt spel som heter Heavy Rain som handlar om "The origami-killer".

2010-05-13 @ 07:28:50
Postat av: Lina

Haha, vad roligt! Vilken bok använder ni? Jag kör på "The Practical Illustrated Encyclopedia of Origami" av Rick Beech. Såg tyvärr bara slutet av dokumentären, men vilka häftiga grejer de visade!

2010-05-13 @ 11:06:03
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0