Vecka 11

Idag går vi in i vecka 11 enligt den nuvarande beräkningen. Inte alls långt kvar tills vi har passerat vecka 12, den första stora milstolpen i Ärtans liv! Mamman mår av och till väldigt illa, men är fortfarande ganska pigg ändå. Tösen är fortfarande supergosig och väcker mig på nätterna med sitt höga spinnande där hon ligger i Ds knäveck. Men eftersom det är ett så mysigt ljud är det lätt att somna om igen :)

Jag har börjat läsa lite försiktigt i "Vänta Barn" och "Du ska bli pappa", de två böcker som vi hade högläsning ur varje vecka under graviditeten med Alice. Fördelen med pappaboken är att det står lite om varje vecka, medan det i Vänta Barn är lite mer övergripande. Det finns till och med avsnitt om missfall och för tidig födsel, upptäckte jag häromdagen. De hade jag nog behövt läsa när vi kom hem från Linköping, men just då stod jag inte ut med synen av något som hade med spädbarn och graviditet att göra, inklusive min egen spegelbild. Och på tal om spegelbild så börjar en liten, liten kula att göra sig påmind på magen. Längtar tills dess att den blir stor!


/L

Kommentarer
Postat av: Socka

Visst borde kulan komma tidigare nu då det är andra barnet? Har för mig att det ska synas tidigare då ;-)

Förresten så måste du upptadera bloggen oftare :-P för jag är här inne så mycket :-D KRAM hoppas ni fick en härlig Julafton och Nyårsafton !!!

2010-01-06 @ 13:19:42
URL: http://socka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0