Dag 06 - Min dag

Vi är på bättringsvägen men fortfarande sjuka. Det var tänkt att vi skulle fira jul med "bror" M och några andra vänner, men varken jag eller D orkar ta oss ut ur lägenheten om vi inte måste. I går var vi och handlade lite mat, men det var visst jobbigare än det verkade just då, för jag vaknade med värk i bröstet tidigt i morse och är fortfarande ansträngd när jag andas.

Så det är nyårsafton 2010, min dag så här långt:

Sov till halv 12.

Åt frukost.

Slösurfat en hel massa på eftermiddagen.

Pluggat ytte-pytte-lite: läst några sidor av kurslitteraturen inför tentan som läggs ut på nätet 3:e januari.

Druckit ett par koppar grönt jasmin-te, som smakar märkligt lite efter tio dagar med minst två stora koppar marockanskt myntategunpowder (en av mina favorit-tesorter), färsk mynta och en herrans massa socker.

Lyssnat färdigt på Steve Berrys historiska roman "The Romanov Prophecy" som talbok och hantverkat lite smått. Jobbar på att sätta ihop två par fingervantar (ett par varma och tunna men för korta och ett par med långa skaft men utslitna i fingertopparna) till ett par som jag kan ha under min vinterjacka som har lite för utsvängda ärmar för att vara helt passande när det blåser. Och det gör det ju ofta här i Uppsala :) Passar också på att göra om ärmarna från en älskad och av misstag maskintvättad (och alltså krympt) ylletröja till ett par lösa ärmar som jag också kan ha under jackan när det är extra kallt.

Lagat och ätit middag: ungsrostade rotsaker (potatis och palsternacka) med lax och yoghurtsås med gurka och vitlök. Fruktssallad på äpple (Granny Smith), röda vindruvor, stjärnfrukt, kiwi, banan, björnbär, jordgubbar och inlagd persika med vispad grädde. Ostbricka: cambozola och brie. Till det fläderblomsdricka, eftersom jag även i vanliga fall ofta får ont i magen av kolsyrat, och alkohol definitivt inte är att tänka på efter magsjukan.

Tittat på film med D: The Social Network.

Bloggat. :)

Stått vid fönstret och tittat på fyrverkerierna i grannskapet.

Försöker hålla mig vaken så länge som möjligt, eftersom det ändå kommer att smälla en massa där ute igen runt tolvslaget.

/L







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0