"Inte-julklappar"

Det är märkligt, och gulligt, och trevligt, och börjar bli lite förutsägbart:

Jag talar om för familj och släkt att vi inte tänkte ha några julklappar i år, men får paket ändå. :) (samma sak hände ju på vårt bröllop, och på min födelsedag året då vi förlorade Alice)

När mamma och pappa var här och firade "Mini-julafton" (i ordets båda bemärkelser) med oss hade de med en hel kasse med fina saker. Bland annat hade visst min kära pappa handlat på Tradera en hel del under hösten :)



Vi fick tre vaser av Marie Simulson för Uppsala Ekeby! De är så himla fina och passar så bra in hemma hos oss. När julpyntet är bortplockat ska vi arrangera om lite i hyllorna, så att alla föremålen får ta den plats de förtjänar.

Av mamma fick vi en fin julgrupp, en julduk och en bonad som alltid har hängt i köket hemma hos dem över jul, och så deras sällskap och en massa mat, såklart! Jag kände mig riktigt bortskämd.

När svärmor var här på julafton fick jag den här underbara teburken (köpt i Köpenhamn) med julte i av henne, och fina små burkar med smakprov av olika teer från min svägerska. Jag tror att all jag känner har förstått att jag gillar te vid det här laget..... *L*




Perfekta att ha även efter att innehållet är slut, eftersom jag brukar ta med mig mina favoritteer när jag är på resande fot.

/L

Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Åh, den runda teburken är helt underbar! Den ser japansk ut (jag bara älskar japanska saker!)

God fortsättning på det nya året!

Kram, Tildas mamma

2012-01-03 @ 14:52:56
URL: http://tildasmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0