En bröllopsdag

Det är strålande väder här i Uppsala just nu, och igår firade vi vår tredje bröllopsdag med att ta det ganska lugnt.
Ett besök i Botaniska trädgårdens orangeri och tropiska växthus (inte så outhärdligt varmt som det låter, och med mycket spännande att titta på), en varsin glass på stan och som avslutning provade vi vårt nya lokala Subway genom att köpa med oss mackor hem till lunch.

Jag passade på att prova kameran på min nya mobil. Även om det blir långt ifrån perfekta bilder, så blir de i en bra storlek, det är lätt att se vad de föreställer (vilket är mycket mer än vad jag kan säga om min gamla telefon) och färgåtergivningen är helt ok. Det fanns så mycket fint och häftigt att titta på inne i Tropiska växthuset även fast vi inte hade sån tur att vi fick se de små små grodorna som bor inne i Regnskogsrummet.








Att äta gott hör ju liksom till när man firar - så till middag blev det hemmagjord Ceasarsallad med gräddtårta till efterrätt.

Innan vi åkte hem var vi en sväng inne uppe på Akademibokhandeln, där jag köpte fyra nya böcker på presentkortet jag fick från museet förra sommaren - det blev dels de två delar som följer på en av de böcker jag köpte på loppisen sist. Så nu har jag införskaffat alla delarna i The Black Magician-triologin av Trudi Canavan för sammanlagt 5 kronor! :) Eller, det kanske var 10 som den första kostade? Billigt, hur som helst.

Det blev också två böcker av Scarlett Thomas, som jag har velat läsa ända sedan jag hittade "PopCo" förra året.
Det är en sådan underbart lyxig känsla att kunna gå och välja ut böcker som jag vill läsa för nöjes skull, och inte begränsas av vad de kostar! När presentkorten är slut kommer jag att sakna den känslan...



En väldigt fin (men varm) dag, på många vis!

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0