Hantverksutmaningen 2011

På Facebook cirkulerar just nu det här meddelandet:

"Jag deltar i en hantverksutmaning för att stöda kreativitet. Jag lovar att skapa något med egna händer åt de fem första som kommenterar på denna status. Därefter måste ni lova att kopiera detta till er egen status och lova samma som jag. Alltså: verken/gåvorna tillverkas själv och levereras under år 2011, även via post. Hänger du med?"

Jag har läst och funderat, och bestämt mig för att hoppa på tåget. Dels därför att jag behöver komma igång med att hantverka igen, men mest för att jag är så himla feg när det gäller att göra saker åt andra. Jag tycker aldrig att mina saker blir bra nog att ge bort, trots att jag har fått mycket positiv kritik när jag har visat min alster för andra, och till och med sålt lite grann på en julmarknad i Falun 2009.

Så nu tänkte jag samla lite bilder här för den som är nyfiken på vad det kan tänkas bli. En del av dem har ni väl sett förut, men det får gå ändå :)

Handsydd och handbroderad elefant i linne.


Nålbrev av möbeltygsprover med pärlor och broderi.


Linnebörsar med Alice-änglar i applikationsteknik, broderi och pärlor.


Armband i linne, bomull och ylle med pärlor och pajletter.


Nåldynor i ylle med broderier i ullgarn.


Kuddfodral i linne med broderier i mouliné-garn.


Pärlstickade yllemuddar.


Sydda muddar av återbrukade tyger och tovat material.


Återbrukade muddar och mobiltelefonfodral (från början en mössa) med pärlbroderi.


Överst armband med pärlor av horn, ben och metall (metallpärlorna hämtade från gamla smycken).
Armband av cheimoyafrön och silvertråd (det nedre).

Halsband av återbrukade glaspärlor, rocaille och små metallpärlor från örhängeskrokar, överst.
Halsband av cherimoyafrön på metalltråd och återbrukade träpärlor, underst.


Smycken av återbrukade pärlemorklädda vaxpärlor och nyköpta turkoser, bergskristall och glas.


Örhängen av blandade pärlor. De med gul pärla i mitten och de bronsfärgade med gröna pärlor nere till höger har egentillverkade ringar, resten är köpta.


Glasögonfodral av ytterfacket på en gammal ryggsäck.


Pennhållare virkad av mattrasor.

Och nu när jag visat det även för er som inte finns på Facebook får jag väl utmana er också. De första fem som kommenterar....

/L

Kommentarer
Postat av: Hanna-Kristine

Självklart så "utmanar" jag dig, Lina. =)



2011-01-15 @ 17:32:38
URL: http://hannaleker.blogspot.com
Postat av: Annica

Jag klurar och velar om jag ska "utmana"..

Velar för jag vet inte om jag hinner,orkar och speciellt vågar..

Klurar och överväger att hoppa på för jag så gärna skulle vilja bli ägare till en Alice-ängel..

Ska klura en stund till..



Väldigt rolig idé och du gör verkligen fina saker:)

Kram

2011-01-17 @ 21:50:56
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: Lina Svarar

Klura på du Annica, hoppas att du bestämmer dig för att vara med :)

Jag har också svårt med just modet, men det är därför jag bestämt mig för att vara med - jag måste släppa på min prestige och inse att det räcker om jag är nöjd med det jag gör. Skulle jättegärna göra en Alice-ängel till dig!

2011-01-18 @ 11:44:18
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0