Hedrad

När jag var inne på Kolbengtsson i förrgår (en av de (ängla)mammabloggarna som jag följer) upptäckte jag att jag fått ett s.k "Bloggpris" av Annica, som skriver om livet utan tvillingarna Alva och Tyra.

Det ser ut så här:


Och så fanns det instruktioner för att skicka priset vidare:

1. Kopiera bilden för att visa att jag tagit emot priset.
2. Tacka och länka personen som delat ut det. Länkar har ni där uppe, och här säger jag: Tack Annica, för den fina motiveringen och för att du följer mitt liv efter Alice, Eskil och Max. Och tack för att du delar med dig av ditt liv på ett så klokt och välskrivet vis!
3. Nominera sju andra bloggare och länka till dem. Ojoj, vad svårt! Får man ge priset till någon som redan fått det? Jag vill ge utmärkelser till:

Tildas Mamma En av de första andra föräldrarna som förlorat barn (lilla Tilda, som dog i juni 2009, nästan 1,5 år gammal) jag fick kontakt med efter Alices död. Hon har uppmuntrat och inspirerat mig med sina kloka inlägg på sin egen blogg och kommentarer på min, och hjälper mig behålla hoppet om livet, eftersom Tilda och hennes storasyster fick en lillebror i år.

Johbur Mamma till tvillingarna Astrid och Ruth som föddes och dog i september 2008. Hennes vackra texter har tyvärr stannat upp för flera månader sedan och jag vet inte vad som hänt och händer i hennes liv, men jag saknar hennes inlägg!

Jessis blogg Lille Mios mamma bloggade förut på http://www.jessimartin.blogspot.com om sonen som föddes och dog i mars 2009. Nu finns hon på sin nya blogg, där vi bland annat får läsa om Mios lillasyster Liten. Jag beundrar J och M för hur de valt att hedra Mios minne, och håller alla tummar och tår för att Lillasyster ska födas frisk och pigg på utsatt tid.

teresemittilivet Terese är mamma till änglatvillingarna Edvin och Arvid, och till levande lillasyster Selma och lillebror August. När jag läser hennes blogg får jag också lite hopp om framtiden. Det är skönt att läsa att det går att lära sig att leva med sorgen, men också att den aldrig helt försvinner. Dessutom bor hon i grannbyn till byn där jag växte upp, så det blir lite extra kul att läsa om vardagsliv i hembygden. :)

Min blogg och jag K är mamma till ängeln Elliott och hans tre yngre syskon, och hon skriver om allt möjligt med fokus på vardagslivet med tre barn i huset. Ett liv som jag både avundas och verkligen unnar henne, och som ger mig ytterligare lite hopp att det går att bli lycklig igen. Hon har skrivit så många fina och stöttande saker hos mig och följt med i bloggen länge.

Sagostund När jag behöver läsa om annat än familjeliv och sorg, vilket jag ju också behöver - då går jag in hos fina vännen Ugglefot. Klok, rolig, engagerad och begåvad inspirerar hon mig i allt från boktips till balkongodling.

Hanna leker
Och sist, men inte minst, kära vännen Hanna. Universalbegåvad hantverkare, sändare av oväntade uppmuntringspaket och den bästa rumskompis jag har haft i mitt liv. Klicka er dit och inspireras av hennes projekt!

4. Dela med sig av sju fakta om sig själv

Ett: Jag älskar te (mest grönt), men det måste vara i lösvikt.
Två: Jag kan baka en väldigt god kladdkaka.
Tre: Är barnsligt förtjust i drakar (den sorten som sprutar eld, alltså).
Fyra: Har en piercing i höger näsvinge (införskaffad i Uppsala när jag först bodde här för tio år sedan), och ett fult ärr efter en i tungan (som jag skaffade på impuls när jag var Au-pair i London sommaren 2002).
Fem: Läser mycket fantasy och sci-fi, plus det mesta med vampyrer i och historiska romaner/deckare.
Sex: Ville bli upptäcktsresande som Thor Heyerdahl när jag var liten.
Sju: Jag har sex års sömnadsutbildningar i bagaget, men numera syr jag mest om plagg som jag tröttnat på.


/L

Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Oj! Tack för den fina utmärkelsen! Jag känner mig väldigt hedrad. Jag ska givetvis skicka den vidare, måste bara fnula ihop ett passande inlägg och nominera bloggar att skicka vidare utmärkelsen till.

Hoppas att jag får ge tillbaka bloggpriset till dig, för din blogg är den som jag går till först varje dag när jag slår mig ner vid datorn, förväntansfull om att du har skrivit ett nytt inlägg sedan sist.

Kram, Tildas mamma

2010-10-06 @ 14:12:11
URL: http://tildasmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0