Tre kusiner

Lilla D har fått en till kusin, en liten O!
Hon bor i Singapore med sina föräldrar, så det lär tyvärr dröja ett tag tills vi får träffa henne. Men foton har vi sett idag och hon är såklart fantastiskt söt! Jag är så enormt glad att hon är här och att allt gick bra, det har varit ett par dagar av nervös väntan på nyheter (Singapore ligger i en annan tidszon och internet fungerade visst inte så bra på sjukhuset) efter att vi visste att de kommit in till BB.

Vi har vetat ganska länge att även denna kusinen skulle bli en flicka, och nu finns det på min mans sida tre barnbarn.
Tre flickor, födda tre olika år (M i oktober 2011, Lilla D i april 2012, och Lilla O nu i januari 2013), i tre olika länder.
Jag tycker att det är ganska häftigt, och föreställer mig familjesemestrar i Västergötland med tre busiga ungar som springer runt farmor/mormors hus och ropar till varandra på en blandning av svenska, danska, engelska och kinesiska.

Och jag tittar på fotona av Lilla fina O om och om igen och letar efter släktdragen som finns mellan min dotter och Lilla M. Det är ju så svårt att se på nyfödda, men jag anar att de kan bli lika varandra alla tre när O växt till sig lite. På en del av bilderna från i somras när M och Dorothea träffades ser nämligen M precis ut som Dorothea gör nu, i den ålder M var då.

Jag tycker om den tanken, för om Lilla D aldrig skulle få några småsyskon (vi kan ju inte bara "skaffa ett barn till" och hur som helst är det ALLDELES för tidigt att börja tänka på sådant på några år, men det kan bli så), så har hon ändå kusiner som hon liknar och som liknar henne. Två andra ansikten att spegla sig i, en större kompis att lära sig av och en mindre att lära ut saker till.
Det är ju viktigt, det där med rötter, och släkt, och familj.
/L

Kommentarer
Postat av: tobias

Tack, det var en fin text! :-)

2013-01-06 @ 06:29:07
Postat av: Tess W

Vad roligt!

Stora kramar Tess W

2013-01-28 @ 09:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0