Vår nya vardag eller - "jag har ju ingenting att ha på mig!"

Och för att göra mitt förra inlägg om hur krångligt mycket blir med bebis i skena (och för er som bara är nyfikna på hur den ser ut) lite tydligare kommer här några bilder på Dorothea.


Skenan ligger alltså platt mot hennes rygg med en öppning för baken, och ändarna fram är böjda inåt över hennes axlar, vid midjan och över höfterna, så här:


Hon blir mycket bredare med den på, speciellt över axlar och knän, så att hitta byxor som går på är en utmaning. De här två bilderna är tagna när hon hade den första skenan, och då kunde hon ha bodys i storlek 56 om vi inte knäppte dem i grenen, och byxor i storlek 62.


En t-shirt i storlek 62 som hennes mormor hittade på loppis blir nästan en klänning. Här syns det hur skenan sitter på höften.


Här syns axlarna på skenan, som gör att hon ser ut som en liten hockeyspelare när hon har kläder ovanpå (eller kanske en quarterback eller nån annan position i sån där konstig amerikansk fotboll).

Med den nya skenan har vi gått upp till storlek 62 på bodys och tröjor (Mini har dessutom gått upp i vikt och väger nu över fyra kilo, och det gör väl sitt till), men byxorna hon haft de senaste två veckorna verkar fortfarande fungera hyfsat. Dessutom köpte jag ett par helt underbara små haremsbyxor på Tradera (från Cocoon) häromdagen, och de passar faktiskt fast de är i storlek 56!


Dessutom är de väldigt snygga, så jag är riktigt nöjd med mitt köp. Resten av familjen är inte så värst brydda om vilka kläder Lillan har på sig - pappan bryr sig bara om att de passar, och bebisen vill helst inte ha några alls. Egentligen borde jag ju sy fler par sådana här byxor åt Mini, men jag har inte rktigt orken att sitta i syrummet, tyvärr.

/L


Kommentarer
Postat av: Hanna-Kristine Lindström

Om jag inte minns fel så har jag en åkpåse på vinden för skena, men jag hoppas hon slipper ur den innan vintern. Annars får du höra av dig.



Mamma sydde den till mig för snart 30 år sedan, hittade faktiskt min gamla rosenskena när vi tömde vinden hos mamma och pappa för två år sedan. Den fick gå hädan. =)

2012-05-24 @ 21:38:14
URL: http://hannaleker.blogspot.com/
Postat av: Malin

Jag har ett par pösiga tunna sommarbyxor, iofs grå och svart-rutiga, men jag tror de skulle funka över skenan. Tror det är strl 62, men lillemannen hade dem tills han var sex månader så de är stora. Du får dem gärna om du vill.

2012-05-26 @ 12:06:35
Postat av: Lina Svarar

Hanna: Har du också haft skena? Det visste jag inte (eller så hade jag glömt det). Vi hoppas också på att hon är fri från skena och frejkabyxor innan vintern, men annars ska jag hålla det i minnet. Vad snällt av dig att tänka på det! Sitter och tittar lite på babymöstnren som jag fick av Kri via dig och funderar på att använda dem som grund, det är jättesöta modeller.

2012-05-27 @ 10:50:25
URL: http://livetefteralice.blogg.se/
Postat av: Lina Svarar

Malin: Vad jättesnällt av dig, vi tar gärna emot byxorna! Ska jag maila dig min adress?

2012-05-27 @ 10:53:18
URL: http://livetefteralice.blogg.se/
Postat av: Malin

Gör det så ska jag gå upp på vinden och plocka fram dem! Jag hoppas att de funkar, du kan ju iaf prova.

2012-05-27 @ 12:43:51
Postat av: Anna

Men lilla pluttan. Hoppas verkligen att hon slipper ur skenan snart. Men tänk ändå vad fantastiskt att den gör så hon slipper smärta och problem i framtiden! Tänker mig att det borde finnas en god andrahandsmarknad för "sken-kläder"?

2012-05-27 @ 23:05:17
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Hanna-Kristine Lindström

Japp, gips i tre månader och sedan skena i tre, därefter nattskena, så dygnet runt från det att jag var tre månader till nio. Sedan vet jag inte hur länge jag hade nattskena. Tur att mamma kunde sy. =)



Oj, har mamma gett mönster, det har jag helt glömt bort. Kul att dom kommer till användning. =)



Hör av dig om du vill låna till vintern, men jag hoppas att du slipper.

2012-05-29 @ 22:17:32
URL: http://hannaleker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0