Mors dag i backspegeln

Igår var min tredje morsdag, och samtidigt min första.
Den tredje sedan jag fick barn första gången, och den första som jag inte bara ville dra täcket över huvudet och låtsas som att den inte fanns.
Någon vecka innan morsdag kom jag faktiskt på mig själv med att vilja fira den, så det gjorde vi.

Först tog vi med oss Lilla D i vagnen och åkte till graven. Där blommade förgätmigejerna fortfarande, men eftersom de står i stark sol numera var plantorna inte så gröna längre.
Sen var tanken att vi skulle åka hem och bara ta det lugnt resten av dagen, hitta på något gott att äta och kanske titta på en film. Vi behövde ha en familjedag för bara oss tre, och dessutom är Mini förkyld.

På vägen till busshållplatsen kom vi på att det var Kulturernas Karneval i Engelska Parken (som ligger vid min del av universitetet och väldigt nära kyrkogården), och tog en liten omväg bara för att se vad som var på gång där. Det är jag väldigt glad att vi gjorde, för på festplatsen fanns bnad annat en dansbana där det spelades svensk folkmusik, ett klädbytartält, ansiktsmålning för barn och en massa små stånd som sålde mat och hantverk från många hörn av världen till vettiga priser. Vi köpte chilenska varianter av grillad korv med bröd och åt dem till lunch i gröngräset medan Mini sov i vagnen, och innan vi åkte hem köpte jag irakiskt te med kardemumma och en väldigt sötsliskig men god mjuk kaka. Det var supermysigt! Jag hoppas det blir lika bra nästa år, för då tror jag att Lilla D kan få ut något av att följa med. Kanske kan vi göra det till en familjetradition?

Till middag var D iväg och handlade min "vardagslyx-på-morsdag"-present. Jag fick melon med parmaskinka till förätt, hemmagjorde pastasallad till varmrätt och Ben & Jerrys mest chokladspäckade chokladglass till efterrätt.

Det blev en jättefin morsdag.

/L



Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Jättekul att Mors dag blev lyckad,det är du värd!! Låg stenarna som dom brukade? ledande fråga. Kram

2012-05-29 @ 12:33:41
Postat av: Tess W

Är så glad att du som fyra barns mor äntligen fick fira en bra morsdag!



Stora kramar Tess W

2012-05-30 @ 16:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0