Förgätmigej och tagetes

 
Så här fint blev det när vi tagit bort rosenskäran och planterat tagetes istället. Det ligger en bra blomsterhandel bara en kort promenad från kyrkogården, så vi brukar köpa nya plantor där när vi vill komplettera. Jag gillar kontrasten med det färgsprakande mot det lite mildare ljusblå, och dessutom påminner tagetes mig om mina föräldrars hus på sommaren - pappa brukar plantera ut tagetes i två stora krukor som står på framsidan av huset. D råkade gräva så att hjärtat av småstenar föll ihop, och då bestämde jag mig för att prova något nytt sätt att dekorera med dem. Vi får fylla på med nya stenar vartefter, tills raden slingrar sig runt alla plantorna.
 
/L

Kommentarer
Postat av: mammamormor

Fint med tagetes och att de blir ett minne hemifrån för dig.Vi har förgätmigej i massor till höger hemmma vid bron. Kul att ni dekorerade stenarna som kantstenar runt blommorna.

2012-07-07 @ 11:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0