Vad som händer

Minis kullerbyttor och sparkar blir bara större och större, nu får jag ibland nåt som känns som en fot som putar när hon är som mest aktiv. :)

Vi har varit hos barnmorskan igen, och måttbandet påstår att livmodern har växt med tre cm sedan sist. Lilla hjärtats hjärtslag ser fortfarande fina ut, och mammans blodtryck är utmärkt.

Jag har köpt ett nytt stödbälte från Gula Rehab, som är stadigare än mitt gamla från Carriwell. Det är såååå skönt för ryggen och gör åderbråcken lite mer uthärdliga, eftersom det lyfter upp magen lite. Det är mina bästa tips till andra gravida, förresten (i alla fall för dem som har svaga bålmuskler, som jag):

Köp ett stödbälte, en gördel/ett magstöd att ha under kläderna, och tre par stödstrumpor (ett par att ha på sig, ett par i tvätten och ett i strumplådan), det är väl spenderade pengar när magen börjar bli tung!








Min kallelse till nästa läkarbesök kom i fredags - den 14 mars klockan 14 ska vi på sista tappmätningen och ett tillväxtultraljud, för att planera när cerklaget ska klippas. Och om jag har förstått det rätt så gör de tillväxt-UL i 3D här på Ackis :)

Jag fundrar och finurlar på uppsatsen, och på alla era tips (tack så jättemycket för dem!) om vad som kan vara bra att köpa innan Mini kommer (eller strax därefter).

Och nu ska jag återgå till symaskinen.

/L


Kommentarer
Postat av: Johanna

Snart är delmålen förbi och ni väntar på slutmålet :-) härligt lina att de går så bra! En gång fick vi 3d ul i vecka 25. Men jag tror de beror på vilken läkare man har. Men be om de så får ni nog se :-)

2012-02-19 @ 16:55:36
Postat av: Elin

Vad härligt att allt går så bra för er! Synd att jag inte visste att du behövde ett bälte för jag har ett här som bara ligger. Jag har ett sk baby nest, en ligga bädd till bebisen som man kan ha mellan sig i sängen. Har varit perfekt på bb och första tiden hemma. Säg till om ni vill låna. Kram Elin

2012-02-19 @ 20:06:47
Postat av: mamma

Heja Mini!! Undrar var det där med 3 par strumpor kommer ifrån ?? hih!

2012-02-19 @ 21:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0